Voorbereiding Berlijn - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Lena Jong - WaarBenJij.nu Voorbereiding Berlijn - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Lena Jong - WaarBenJij.nu

Voorbereiding Berlijn

Door: Lena de Jong

Blijf op de hoogte en volg Lena

04 Februari 2014 | Nederland, Leeuwarden

Sinds december is het regelwerk voor mijn minor in Berlijn toch wel echt begonnen. Van akkoord van de examencommissie tot het regelen van een kamer en de Erasmusbeurs. Gelukkig zit het laatste regelwerk er bijna op, de learning agreement moet nog officieel ondertekend worden en dan ben ik niet meer te stoppen. Laten we er maar vanuit gaan dat het allemaal goed komt. Ik zal en moet naar Berlijn. Gisteren kreeg ik het goede nieuws dat er op de campus toch nog kamers zijn vrij gekomen en ik kan me morgen gaan intekenen voor een kamer, wat eigenlijk betekent dat ik van het zoekwerk af ben. Weer een hele geruststelling, behalve het bedrag van de borg zorgt nog een beetje voor een hartverzakking maar daar komen we ook wel weer uit. Gelukkig is mijn contactpersoon van de hogeschool in Berlijn erg behulpzaam, petje af, die weet wat communicatievaardigheden zijn en dat kunnen we niet van iedereen zeggen.

Zodra de goedkeuring van de learning agreement er officieel ligt, kan ik eindelijk gaan genieten van het vooruitzicht dat ik over een maand vertrek. Ik begin me langzamerhand te realiseren dat ik echt wegga, wat me hele fijne kriebels geeft. Berlijn klinkt niet zover weg en is ook niet zover weg, maar wat is het toch een gave stad en zo anders dan rond dwarrelen in Friesland. Ik kan niet wachten op dit leuke avontuur, vol met nieuwe uitdagingen, een andere taal, nieuwe toffe mensen van over de hele wereld, ik weet zeker dat ik een super mooie tijd ga krijgen. Met een beetje geluk zelfs met erg lekker weer.

Dit is het voor nu, binnenkort volgt meer nieuws!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lena

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 642
Totaal aantal bezoekers 1319

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 31 Augustus 2014

Minor Berlijn

Landen bezocht: